Przedszkole Samorządowe nr 16
w Piotrkowie Trybunalskim

Kącik logopedyczny

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 1 =

Drodzy rodzice warto poświęcić kilka minut dziennie, aby zadbać o poprawną artykulację.
Pamiętajmy
– Wypowiedzi osób z najbliższego otoczenia powinny być poprawne
– Do dziecka mówimy dużo, ale powoli, wyraźnie, krótkimi zdaniami, o rzeczach dla niego zrozumiałych
– Powtarzamy i rozbudowywujemy zdania dziecka, np. “ To jest pies.” “To jest duży pies”. Nie zapominamy o intonacji. Codziennie poświęcamy czas na rozmowę. Nie gasimy naturalnej skłonności dziecka do mówienia obojętnością, cierpką uwagą lecz słuchamy uważnie, zadajemy pytania. Nie zawstydzajmy dziecka, nie śmiejemy się z wadliwej wymowy, hamuje to chęć do mówienia, a w konsekwencji zaburza dalszy rozwój mowy Dziecka leworęcznego nie należy zmuszać do posługiwania się prawą ręką, naruszenie sprawności ruchowej zaburza funkcjonowanie mechanizmu mowy, prowadzi często do zaburzeń mowy, a szczególności do jąkania. Nie należy wymagać zbyt wczesnego wymawiania poszczególnych głosek; dziecko nie przygotowane pod względem sprawności narządów artykulacyjnych, niedostatecznie różnicuje słuchowo dźwięki mowy, a zmuszone do artykulacji zbyt trudnych dla niego głosek, często zaczyna je zniekształcać, wymawiać nieprawidłowo; tworzymy u dziecka w ten sposób błędne nawyki artykulacyjne, które jest bardzo trudno zlikwidować. Jeśli niepokoi nas cokolwiek w wymowie dziecka należy skonsultować to ze specjalistą. Wykażcie cierpliwość jeśli dziecku coś nie wychodzi, nie zniechęcajcie się.
                                                                                                                                                                   Justyna Najgebauer-Olczyk.
Drodzy rodzice można się ze mną kontaktować korzystając z maila
justyna87n@wp.pl

https://www.kapitannauka.pl/blog/porady-eksperta/proste-zabawy-logopedyczne-w-domu