Przedszkole Samorządowe nr 16
w Piotrkowie Trybunalskim

Kącik logopedyczny

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 3 =

Drodzy rodzice od dzisiaj codziennie pod tematyką dnia będą pojawiały się ćwiczenia logopedyczne.
Będą to ćwiczenia skierowane do wszystkich dzieci, znane z przedszkolnych zajęć.
Warto poświęcić kilka minut, aby zadbać o poprawną artykulację.
Miłej Zabawy - ciocia Emilka.


Drodzy rodzice można się ze mną kontaktować korzystając z maila
emilia.darochkuleta.ps16.pt@interia.pl

Tydzień z ćwiczeniami oddechowymi

Ćwiczenia oddechowe nie tylko pozytywnie wpływają na rozwój mowy, ale także poprawiają umiejętność skupienia uwagi, zmniejszają podatność na stres.
 
Poniedziałek – 27.04.2020

  1. Nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi z jednego policzka do drugiego.
  2. Dziecko w siadzie skrzyżnym robi wdech nosem w pozycji wyprostowanej, wydech buzią przy skłonie w przód.
  3.  Zabawa w wywoływanie burzy – dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą. Jeśli mamy już pewność, że dziecko nie napije się wody z kubka możemy dodać mydło, żeby powstały bańki.

Wtorek – 28.04.2020

  1. Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem.
  2. Dmuchanie na płomień świecy, tak żeby jej nie zgasić. Obserwacja odchylania się płomienia, zmniejszania się płomienia pod wpływem podmuchu. Stopniowo dziecko oddala się od świecy, obserwuje czy z daleka też uda się poruszyć płomieniem.
  3. Naśladowanie głośnego śmiechu: ha, ha, ha, he, he, he, hi, hi, hi (na jednym wydechu).

Powtarzamy ćwiczenie jeszcze raz naśladując śmiech szeptem.

Środa – 29.04.2020

  1. Zdmuchiwanie chrupek, piłeczek, kawałków waty z gładkiej i szorstkiej powierzchni.
  2. Chuchanie na lusterko tak, żeby się zaparowało.
  3. Kolorowe dzieło sztuki – przy użyciu słomki dziecko rozdmuchuje kolorowe, rozwodnione farby na papierze. Taka forma malowania doskonale ćwiczy oddech.

Czwartek – 30.04.2020

  1. Liczenie na jednym wydechu jak najdłużej – 1, 2, 3, 4, ……….
  2. Huśtawka dla misia – dziecko kładzie się na plecach, na brzuszku kładziemy mu małego misia. Zadaniem dziecka jest bujanie misia biorąc duży wdech i wydech, tak żeby brzuch unosił się i opadał. Dziecko powinno oddychać spokojnie, żeby miś nie spadł z huśtawki.

Załączniki artykułu

Tydzień z głoską L (docx) 0.01mb, (pobrań: 65)
Tydzień z głoską S (docx) 0.01mb, (pobrań: 68)
Tydzień z głoską K (docx) 0.01mb, (pobrań: 305)
Tydzień z głoską G (docx) 0.01mb, (pobrań: 49)