Przedszkole Samorządowe nr 16
w Piotrkowie Trybunalskim

Zajęcia na czas kwarantanny

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 7 =
Witamy serdecznie,
zachęcamy do wspolnego spędzania czasu.
Oto propozycje zabaw, kart pracy rozwijających kompetencje naszych dzieci.
 

Informacje i fiszki zachęcające do czytania:

https://kinderkulka.pl/7-korzysci/?fbclid=IwAR0wq5iw5VoPG5wc79qJZxYbsbrsfWvNpXwCgLUx6H3CPu-LtbyJRphlTvo 

Ćwiczenia rozwijające motorykę małą i grafomotorykę:

http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/?fbclid=IwAR3J2Z9LZJ2t-afrufbW4G1MJ3kzTNnTyFcGjGxVkUboF2_Nz4hfJ7sKsWs 
https://www.kredkauczy.pl/cwiczenia-dla-dzieci?fbclid=IwAR2VLsABE5UCC0kCH63kCWZ4aR7k-L2eNkDg-Llkzj4O0f7N_NLXS2p18rI
https://www.mjakmama24.pl/edukacja/edukacja-wczesnoszkolna/cwiczenia-grafomotoryczne-dla-dzieci-labirynty-dla-dzieci-do-wydruku-aa-x77P-3hVi-uXYk.html 
https://mojebambino.pl/blog/index.php/2018/11/26/stymulowanie-rozwoju-motoryki-malej/?fbclid=IwAR1D1cyb1D6ZliXdseue-V3gEucvoddOrI29rD31Y44zzewL3r5zkEDUhc4  

Zadania matematyczne:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR2VLsABE5UCC0kCH63kCWZ4aR7k-L2eNkDg-Llkzj4O0f7N_NLXS2p18rI

Zabawy sportowe:

https://www.facebook.com/watch/?v=509706359622220 
https://www.facebook.com/watch/?v=193707325397911

Zabawy twórcze i plastyczne:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/?fbclid=IwAR0hKdRJZv97I-O01wIRTJ2UAl59TF4OfQ-EA5Tzy188G9tXyCbLV87W7aE  

Ciekawe zabawy edukacyjne:

https://czasdzieci.pl/czytanki/
https://kiddoland.pl/ 
http://www.opiekun.pl/
https://drive.google.com/drive/folders/185DbW6p1fDuyNSxqzWVQDQGNFJnbewL9?fbclid=IwAR1ljf7MLwiyjERZPC0w2YOgpwdM4sRNnNFf-cetgFplQdCKqb8WMRo_A6o  
 

Teatr w domu:

http://www.groteska.pl/  

Ćwiczenia i zabawy logopedyczne:

Ćwiczenia oddechowe – mogą być wykonywane przez dzieci w każdym wieku, ich celem jest usprawnianie funkcjonowania aparatu artykulacyjnego, wspieranie procesu mówienia.
- nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi
- wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem
- duży i powolny wdech nosem i powolny wydech ustami
- wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opadaniem ramion
- chuchanie na „zmarznięte” ręce
- naśladowanie śmiechu ludzi: ha, ha, ha… He, He, He… hi, hi, hi (na jednym wydechu)
- siad skrzyżny: wdech w pozycji wyprostowanej, wydech przy skłonie w przód
- nadmuchiwanie balonów
- zdmuchiwanie chrupek, piłeczek, kawałków waty z gładkiej i szorstkiej powierzchni
- dmuchanie na wiatraczek
- gwizdanie z użyciem gwizdka
-puszczanie baniek mydlanych
- liczenie na jednym wydechu jak najdłużej – 1, 2, 3, 4, ……….

Ćwiczenia oddechowe wykonujemy do 4 minut, 2 razy dziennie, z pustym brzuszkiem 

Ćwiczenia artykulacyjne – ich celem jest usprawnianie języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy, nauka świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
- „czyszczenie ząbków” – oblizywanie wewnętrznej oraz zewnętrznej powierzchni dolnych, następnie górnych zębów czubkiem języka.
- „mycie podłogi” – oblizywanie dolnego wałka dziąsłowego czubkiem języka
- „skocznia narciarska” – czubek języka zapiera się o dolny wałek dziąsłowy, środek języka jest uniesiony i przypomina kształt ślizgawki: w tej pozycji wymawiać „ki”; „hi”
- buzia otwarta, czubek języka stuka po wałku dziąsłowym za górnymi zębami
-buzia otwarta, czubek języka masuje górny wałek dziąsłowy
-„liczenie ząbków”- przy otwartej buzi dotykamy czubkiem języka każdego zęba u góry od wewnątrz
- „kreseczka” – buzia otwarta, czubek języka przesuwa się po podniebieniu od górnego wałka dziąsłowego w stronę gardła
- dotykanie językiem nosa i brody, na przemian
- łapanie górnej wargi dolnymi zębami
- łapanie dolnej wargi górnymi zębami
- wysuwanie i wsuwanie języka między lekko rozwarte zęby
-naśladowanie ssania cukierka czubkiem języka
- kląskanie językiem
- pokazywanie na zmianę dzióbek-uśmiech
 
 Zabawa artykulacyjna  stymulująca słuch - Naśladowanie i odgadywanie odgłosów zwierząt.
Np:
- pies szczeka: hau, hau
- pies warczy: wrr
- pies skomle: oł, oł
- pies sapie: głęboko oddychamy z wyciągniętym językiem
- wilk wyje: auuuuu, auuuuu
- kot miauczy: miau, miau
- kot mruczy: mrr, mrr
- wróbel ćwierka: ćwir, ćwir
- żaba kumka: kum, kum
- wrona kracze: kra, kra
- bocian klekocze: kle, kle
- kogut pieje: kukuryku
- gołąb grucha: gruchu, gruchu
- kura gdacze: ko, ko, gdak
- koń rży: iii ha, ha
Itp.
 
Zabawa artykulacyjna usprawniająca narządy artykulacyjne - Robienie min przed lustrem
- wesołe usta (płaskie wargi lekko rozchylone, zęby niewidoczne)
- bardzo wesołe usta ( rozciągnięte wargi z widocznymi zębami)
- smutne usta (podkówka z warg)
- obrażone usta (wargi nadęte)
- zła mina (zęby zaciśnięte, nosek zmarszczony)
Itp.
Można na koniec ogłosić konkurs na najśmieszniejszą minę, najgroźniejszą minę.
 
Zabawa fonacyjna, logorytmiczna
Śpiewanie znanej przez dzieci piosenki, np. „Wlazł kotek na płotek” według polecenia:
- zaśpiewanie piosenki używając tylko jednej sylaby, np. ba, ma
- zaśpiewanie piosenki szeptem
- zaśpiewanie głosem cienkim, następnie grubym, tubalnym
- zaśpiewanie bardzo głośno
- zaśpiewanie wolno, szybko
 

Od 30 marca zachęcamy wszystkich do korzystania z materiałów edukacyjnych na kanałach Telewizji Polskiej:
https://mobile.twitter.com/men.gov.pl/status/1244539906044674049
Miłej zabawy!